15 0 0 0 0 0 1개월전 0

고(故) 대령의 딸들

하루 10분, 사전없이 영어원서 즐기기

Katherine Mansfield’s short story "The Daughters of the Late Colonel" delicately portrays the inner lives of two sisters, Constantia and Josephine, after the death of their strict father. Though adults, the sisters remain indecisive and unable to take charge of their own lives, still deeply influenced by their upbringing. Even when faced with newfound freedom, they are overwhelmed by fear and conf..
Katherine Mansfield’s short story "The Daughters of the Late Colonel" delicately portrays the inner lives of two sisters, Constantia and Josephine, after the death of their strict father. Though adults, the sisters remain indecisive and unable to take charge of their own lives, still deeply influenced by their upbringing. Even when faced with newfound freedom, they are overwhelmed by fear and confusion, hesitating at the threshold of change. The story symbolically reflects Victorian values, the oppression of women, and the anxiety of transformation. Mansfield employs multiple perspectives and symbolic devices to realistically depict the characters’ psychological states and the uncertainties of a changing era. The story ends without a clear resolution, only hinting at the possibility of change. Through this, Mansfield reveals the complexity of the human mind and the ambiguity of reality, prompting modern readers to reflect on self-identity, social oppression, and the courage to embrace change.

캐서린 맨스필드의 단편 소설 <고(故) 대령의 딸들>은 아버지의 죽음 이후 남겨진 두 자매, 콘스탄시아와 조세핀의 내면을 섬세하게 그려낸 모더니즘 작품이다. 엄격한 아버지 밑에서 성장한 두 자매는 성인이 되었음에도 불구하고 여전히 소녀처럼 우유부단하고, 스스로의 삶을 주도하지 못한다. 아버지의 죽음이 가져온 자유 앞에서조차 두려움과 혼란에 휩싸여, 변화의 문턱을 넘지 못하고 망설인다. 이 작품은 빅토리아 시대의 가치관과 여성의 억압, 그리고 변화에 대한 두려움을 상징적으로 보여준다. 맨스필드는 다중 시점과 상징적 장치를 활용해, 인물들의 심리적 정체와 시대적 전환기의 불안감을 사실적으로 묘사한다. 소설은 결말에 이르러서도 뚜렷한 해답을 제시하지 않고, 변화의 가능성만을 암시하며 끝난다. 이를 통해 맨스필드는 인간 내면의 복잡성과 현실의 모호함을 드러내며, 현대 독자에게도 자기 자신과 사회적 억압, 변화의 용기에 대해 깊은 성찰을 요구한다
Katherine Mansfield (1888–1923) was a leading modernist short story writer from Wellington, New Zealand, who worked primarily in England. Moving to England at 19, she published acclaimed collections such as Bliss (1920) and The Garden Party (1922), pioneering new forms in short fiction. Influenced by Anton Chekhov, she developed a unique style that captured psychological conflict and the subtleties of daily life. Although her life was cut short by tuberculosis at age 34, Mansfield’s experimental and original approach left a lasting mark. Her works address themes like female oppression, social hypocrisy, and the fear of change-issues still relevant today. Mansfield’s literature offers deep insight into the human condition and continues to inspire self-reflection and social critique in the modern era.

캐서린 맨스필드(1888~1923)는 뉴질랜드 웰링턴 출신으로, 영국에서 활동한 대표적인 모더니즘 단편소설 작가다. 19세에 영국으로 건너가 작가의 길을 걷기 시작했으며, 1920년 『행복』, 1922년 『가든파티』 등 뛰어난 단편집을 발표해 단편소설의 새로운 지평을 열었다. 그녀는 안톤 체호프의 영향을 받아 일상 속 심리적 갈등과 인간 내면을 섬세하게 포착하는 독특한 문체를 발전시켰다. 결핵으로 34세의 젊은 나이에 생을 마감했지만, 삶과 창작 모두에서 실험적이고 독창적인 태도를 견지했다. 맨스필드의 작품은 여성의 억압, 사회적 위선, 변화에 대한 두려움 등 현대에도 여전히 유효한 문제를 다루며, 인간 존재의 본질과 삶의 진실을 깊이 있게 탐구한다. 그녀의 문학은 오늘날까지도 자기 성찰과 사회 비판의 통찰을 제공한다

㈜유페이퍼 대표 이병훈 | 316-86-00520 | 통신판매 2017-서울강남-00994 서울 강남구 학동로2길19, 2층 (논현동,세일빌딩) 02-577-6002 help@upaper.kr 개인정보책임 : 이선희